Logopedia
WSKAZÓWKI DAJĄCE RODZICOWI MOŻLIWOŚĆ WSPOMAGANIA ROZWOJU MOWY DZIECKA W DOMU.

RODZICU !
BĄDŹ WYROZUMIAŁY DLA DZIECKA.
BAWCIE SIĘ RZAEM KAŻDEGO DNIA W ZABAWY ANGAŻUJCIE RÓŻNE SFERY ROZWOJOWE, A WIĘC PODEJMUJCIE ZABAWY:
  dotykowe –dziecko badając dotykiem poznaje świat i siebie,
  ruchowe – zależnie od wieku dziecka i jego potrzeb mogą to być zabawy w baraszkowanie, podskoki, zabawy z wykorzystaniem piłki, roweru ,huśtawki,
  plastyczne- razem  rysujcie, malujcie, lepcie, wykorzystując plastelinę, ciastolinę, ,
  muzyczne – słuchajcie razem piosenek dla dzieci, ilustrujcie to co słyszycie tańcząc, naśladując treść, rysując, możecie tez klaskać, tupać skakać, czy leżeć przy spokojnej muzyce,
  słuchowe – poszukujcie źródła dźwięku, np. schowanego budzika, słuchajcie różnych odgłosów i nazywajcie je,
  oddechowe – dmuchajcie na lekkie przedmioty np.: piórka, listki, wiatraczki, puszczajcie razem bańki, dmuchajcie na płomień świecy czy łódki z papieru puszczane w miseczce z wodą,
  dźwiękonaśladowcze – naśladujcie odgłosy zwierząt np. kotka – miau, pieska – hau, krowy – mu, itp.; pojazdów, np. auta – brum, bu, pociągu – fu, fu, samolotu – brzrz, uuuuu; narzedzi – np. odkurzacz – brzrz, piły – iiiiii, młotka – puk, puk, zjawisk przyrody – np. wiatru – szszsz, deszczu – kap,kap.
  W trakcie zabaw dźwiękonaśladowczych należy pokazać dziecku jak pracują narządy artykulacyjne, dlatego trzeba dbać o to , by maluch widział układ ust , ruchy warg, języka rodzica – dziecko musi patrzeć na twarz rodzica.

Więcej…
 
ROZPOCZYNAMY PAŹDZIERNIK PROGRAMEM INNOWACYJNYM

6 października - w poniedziałek rozpoczęliśmy spotkania logopedyczne z naszymi najmłodszymi przedszkolakami.  
"ŚMIESZNE MINKI - ZABAWY LOGORYTMICZNE DLA TRZYLATKÓW" - to program logopedyczny mający na celu stymulowanie rozwoju mowy dzieci trzyletnich.
Program ten zawiera proste ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe, ćwiczenia słuchowe - pomagające dzieciom usprawnić słuch fonematyczny niezbędny w późniejszej nauce czytania i pisania oraz zabawy rozwijające mowę i jej rozumienie.
W ramach programu zajęcia odbywać się będą w każdy poniedziałek i będą trwały nie więcej niż 15 minut.
Mam nadzieję, iż dzięki tym zajęciom nasze trzylatki zdobędą umiejętności artykulacyjne oraz poszerzą i wzbogacą swoje słownictwo .

Więcej…
 
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY

Drodzy rodzice Polskie Towarzystwo Logopedyczne Oddz. podlaski serdeczne zaprasza na Bezpłatne Konsultacje Logopedyczne dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Konsultacje te odbędą się w naszym przedszkolu 6 MARCA 2014r. w GODZINACH OD 9.00 - 15.00. Bardzo prosimy o wcześniejszą rejestrację telefoniczną. Numer telefonu pod który należy zadzwonić widnieje na ZAPROSZENIACH które wywieszone zostały w naszym przedszkolu na tablicy ogłoszeń, drzwiach wejściowych i na drzwiach do sali logopedycznej.
  SERDECZNIE ZAPRASZAM !!!
18.02.2014r.

 
ZABAWY LOGOPEDYCZNE DLA NAJMŁODSZYCH

Nasze pociechy od urodzenia uczą się, w jaki sposób mogą oddziaływać na swoje otoczenie. Szybko orientują się że płacz i  krzyk powoduje zainteresowanie rodziców. W rozwoju mowy nieocenioną rolę spełnia karmienie piersią, podczas którego niemowlak w naturalny sposób gimnastykuje wszystkie narządy mowy.
  Chciałabym państwu pokrótce przybliżyć trzeci i czwarty rok życia dziecka.  W wieku trzech lat mowa dziecka staje się coraz bardziej zrozumiała dla otoczenia, gdyż potrafi ono już używać bardzo wielu głosek języka polskiego: wszystkie samogłoski: a, o , e, i, u, y , ą, ę oraz spółgłoski: p, b,, m, f, w, t, d, n, l, ś, ź, ń, dź, j, k, g, ch.
  Czterolatek natomiast doskonali swoją wymowę artykułując poprawnie głoski syczące: s, z, c, dz.
  Ja ze swojej strony chciałabym państwu zaproponować bajeczki logopedyczne które mają na celu nie tylko stymulowanie rozwoju mowy trzy – czterolatków poprzez ćwiczenia artykulacyjne i słuchowe ale również rozwijwją mowę i jej rozumienie.
Życzę miłych chwil spędzonych wspólnie z pociechami i wesołej zabawy.

Więcej…
 
BAJECZKI LOGOPEDYCZNE DLA DZIECI

OSIOŁEK
Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył buzie i ziewał (ziewanie). Nagle poczuł się głodny. Nagrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust). I dokładnie zaczął żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizuje ząbki, żeby były czyste - każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło mu się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biega po polanie (kląskanie). Zmęczony osiołek podchodzi do strumyka i pije wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie myje każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (język przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).
25.04.2014R

 
MALOWANIE

Malarz maluje sufit (przesuwamy język po podniebieniu od zębów w głąb jamy ustnej). Zamalowuje plamy w kilku miejscach (czubkiem języka dotykamy kilka razy podniebienia). Następnie maluje ściany (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni policzków) - najpierw jedną potem drugą. Została jeszcze do pomalowania podłoga (opuszczony jak najniżej język przesuwa się po dolnych dziąsłach), oraz przedpokój (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów). Na koniec malarz pomalował okno (oblizujemy językiem wargi).
23.05.2014R

 
ROZPOCZYNAMY NOWY ROK SZKOLNY 2014 / 2015.

Witam bardzo serdecznie wszystkich uczestników terapii logopedycznej w nowy roku szkolnym 2014/2015.
Jak co roku, w pierwszym tygodniu września, wszystkie nasze pięciolatki zostały objęte badaniem logopedycznym mającym na celu wstępną ocenę stanu mowy, wykrycie zaburzeń rozwoju oraz zakwalifikowanie dzieci na zajęcia terapii logopedycznej.
Zajęcia logopedyczne prowadzone w naszym przedszkolu odbywać się będą w większości indywidualnie, grupy terapeutyczne będą liczyć nie więcej niż 2 - 3 dzieci.
Harmonogram spotkań wywieszony jest na drzwiach do sali logopedycznej oraz został przekazany wychowawcom grup pięciolatków.
W związku z tym iż terapia logopedyczna jest realizowana w naszym przedszkolu w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej każdy z rodziców dziecka zakwalifikowanego na terapię otrzyma dokument Informacja Dla Rodziców ( Opiekunów Prawnych) . Dokument ten będzie zawierał informację dotyczącą w jakim dniu i w jakich godzinach dziecko uczestniczy w terapii.
Serdeczne zapraszam zainteresowanych rodziców do udziału w Terapii Logopedycznej ich dziecka.

Więcej…
 
DYŻUR lOGOPEDYCZNY

DRODZY RODZICE !!!!!

W KAŻDĄ PIERWSZĄ ŚRODĘ MIESIĄCA
SERDECZNIE ZAPRASZM
NA KONSULTACJE I PORADY
LOGOPEDYCZNE
W GODZINACH 14.00 - 15.00.

DO ZOBACZENIA !!!

17. 09. 2014r

 
" ŚMIESZNE MINKI"

W listopadzie br. chętne 5 - 6-latki z naszego przedszkola, uczestnicy zajęć logopedycznych, wzięły udział w konkursie plastycznym "ŚMIESZNE MINKI" organizowanym przez Przedszkole Publiczne nr 15 w Łomży. Celem tego konkursu było rozbudzenie twórczości plastycznej u dzieci szczególnie tych z trudnościami w mówieniu oraz prezentacja ćwiczeń logopedycznych w formie pracy plastycznej.
Spośród przygotowanych prac konkursowych przez dzieci z naszego przedszkola wyróżnienie otrzymała KLAUDIA BARGIELSKA z grupy VI.  Pozostali uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni dyplomem oraz słodkim drobiazgiem w postaci lizaka.
GRATULUJĘ WSZYSTKIM UCZESTNIKOM
03.12.2013r.

Więcej…
 
JUŻ NIEDŁUGO BĘDĘ UMIEĆ JAK LAS PIĘKNIE SZUMIEĆ – Ćwiczenia z głoską SZ.

Od października na naszych grupowych spotkaniach logopedycznych z 5 i 6 – ścio  latkami zajęliśmy się wywołaniem i utrwaleniem głoski szumiącej SZ.

W trakcie naszych spotkań wykonujemy wiele ćwiczeń usprawniających nasz aparat mowy min.:
•ćwiczenia oddechowe – utrwalanie prawidłowego toru oddechowego – wdech nosem wydech ustami ;
•ćwiczenia języka – kląskanie , malowanie sufitu ( język przesuwamy po podniebieniu górnym od górnych zębów aż do podniebienia miękkiego), ostrzenie czubkiem języka górnych ząbków, podnoszenie języka do nosa, oblizywanie językiem górnej wargi, wesołe śpiewanie ulubionych melodii  na la, lo, lu, le, li;
•ćwiczenia warg – układanie ust w dzióbek, cmokanie, gwizdanie, przyciskanie ołówka górną wargą do nosa.

Ponadto:
•dzieciaczki poznały zasadę poprawnej artykulacji głoski SZ – język podniesiony do wałka dziąsłowego tuż za górnymi ząbkami, zęby złączone a usta zaokrąglone jak podczas wymawiania samogłoski U i naśladujemy szum morza, szum  drzew ;
•utrwalamy głoskę SZ w nagłosie, śródgłosie i wygłosie w sylabach, wyrazach, wyrażeniach i zdaniach;
•zapoznały się ze znakiem graficznym głoski SZ – odwzorowywały znak w różnych wielkościach, dekorowały literę według własnego pomysłu;
•słuchały historii Sylwii i Szymona  - pomogły dzieciom wrócić do brzegu naśladując szum morza;
•słuchały i powtarzały wiersz „SZAFA SZCZEPANA”  - mocno akcentując głoskę SZ oraz  następnie rysowały to, co sobie wyobrażały podczas słuchania wiersza.

Przed nami jeszcze automatyzacja głoski SZ w mowie potocznej, różnicowanie głoski SZ – S –czyli ćwiczenia słuchu fonemowego , zgaduj – zgadula oraz test wyrazowy poprawnej artykulacji głoski SZ.

Po utrwaleniu i zautomatyzowaniu głoski SZ w mowie potocznej adekwatnie zajmiemy się kolejną głoską szumiącą - głoska Ż.
19.11.2013r.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 5
infoza.net