Logopedia
ZIMOWY CZAS NA GRUPOWYCH ZAJĘCIACH LOGOPEDYCZNYCH ( 05.01.2017)

Biała , mroźna zima zagościła na naszych grupowych zajęciach logopedycznych.
Wspólnie z dziećmi usprawnialiśmy aparat artykulacyjny wykonując rożne ćwiczenia warg, języka i policzków. Omawialiśmy zimowe ilustracje , ćwiczyliśmy słuch fonemowy określając pierwsza lub ostatnia głoskę w zimowych wyrazach np. sanki, górka, śnieg… ; ćwiczyliśmy syntezę i analizę słuchową dzieląc wyrazy na sylaby . Uczyliśmy się zimowej piosenki i wystukiwaliśmy jej rytm. Dzieci odwzorowywały na początku po śladzie a następnie samodzielnie wzór naszej piosenki. Na zakończenie kolorowały do niej  ilustracje.

Więcej…
 
„ Program Grupowej Terapii Logopedycznej dla Dzieci Pięcioletnich z Dyslalią ” w Ramach Projektu Trzylatek z Przyszłością - 14.10.2016

W miesiącu wrześniu br. pięciolatki z grup IV zostały objęte badaniem logopedycznym w ramach Projektu " TRZYLATEK Z PRZYSZŁOŚCIĄ".
  Szesnaścioro dzieci z grupy IV  zostało zakwalifikowanych na grupowe zajęcia terapii logopedycznej.
  Dzieci zostały podzielone na 4 - ro osobowe grupy terapeutyczne. Spotykamy się od poniedziałku do czwartku w godzinach 12.30 - 13.00 oraz 13.00 - 13.30 .

Głównym celem programu grupowej terapii logopedycznej jest :
nauka prawidłowego toru oddechowego,
ćwiczenia usprawniania narządów artykulacyjnych – język, wargi, policzki,
wywołanie i utrwalenie prawidłowego brzmienia głoski  w  izolacji oraz z samogłoskami .
Pierwsze nasze spotkania dobyły się pod hasłem głoski "SZ". Zapoznaliśmy się ze znakiem graficznym głoski, ćwiczyliśmy oddychanie,  język oraz wargi aby prawidłowo wybrzmieć głoskę "SZ" w izolacji, co widać na załączonych zdjęciach.

Więcej…
 
WITAM WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW TERAPII LOGOPEDYCZNEJ W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM 2016/17 - 29.09.2016

W miesiącu wrześniu w naszym przedszkolu wszystkie 6 - cio latki grup V i VI  zostały objęte badaniem logopedycznym mającym na celu  ocenę stanu mowy, wykrycie zaburzeń jej rozwoju oraz zakwalifikowanie dzieci na zajęcia terapii logopedycznej.

Badanie logopedyczne mowy obejmuje:
- badanie rozumienia poleceń słownych,
- badanie zdolności wypowiadania się,
- badanie budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego,
- badanie prawidłowości wymawiania dźwięków mowy i wyrazów.

Zakwalifikowane 6 - latki z grup V i VI  będą uczestniczyły w zajęciach terapii  logopedycznej indywidualnie według ustalonego harmonogramu który wywieszony jest na drzwiach sali logopedycznej oraz został również przekazany dla wychowawców wyżej wymienionych grup przedszkolnych.

  Serdecznie zachęcam rodziców dzieci korzystających z terapii logopedycznej do wspólnej pracy i ćwiczeń w domu z dzieckiem.  
  Systematyczność, stosowanie się do zaleceń logopedy są gwarancją sukcesu i trwałych efektów.

 
WAKACJE 27.06.2016

W przedostatnim tygodniu czerwca w ramach programu innowacyjnego  "ŚMIESZNE MINKI " oraz indywidualnych zajęć terapii logopedycznej odbyły się nasze ostatnie spotkania .
   Dzieci z grupy I i II w poniedziałek 20.06.16r wybrały się wraz z Panem Języczkiem na " WAKACJE". Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od rozmowy na temat: Gdzie dzieci lubią spędzać wakacje?
   W trakcie słuchania bajki przedszkolaki wykonywały różne ćwiczenia usprawniające artykulatory oraz ćwiczenia oddechowe, m.in.: naśladowały jazdę tramwajem, szumiący las, turkoczące tory i lot samolotem . Po wysłuchaniu bajeczki dzieci wybrały się z Panem Języczkiem na zwiedzanie zamkowych lochów w których mieszkał rycerz Roch. Zadaniem przedszkolaków było narysowanie portretu rycerza Rocha po śladzie. Na zakończenie wszyscy wspólnie pożegnaliśmy się naszą ulubiona rymowanką : DO KOŁECZKA ZAPRASZAMY , PIĘKNIE SIĘ ŻEGNAMY. NA DO WIDZENIA POMACHAMY O UŚMIECHU PAMIĘTAMY.
Starsi wychowankowie naszego przedszkola uczestnicy  indywidualnych spotkań na zajęciach terapii logopedycznej otrzymali DYPLOMY za wytrwałą pracę przez cały rok szkolny oraz za poczynione postępy i piękną wymowę.
   Życzę wszystkim wspaniałych i słonecznych wakacji. Do zobaczenia w nowym roku szkolnym .

Więcej…
 
PĄCZEK 12.05.2016

W poniedziałek 09.05.2016 r. dzieci z grupy II w ramach programu innowacyjnego " ŚMIESZNE MINKI ... " - usprawniały aparat artykulacyjny wraz z wierszykiem " PĄCZEK" z książeczki GRAJACA SZAFA - BUŹKA PRACUJE.
   Na początku zajęć dzieci wysłuchały wiersza odtworzonego na CD,  następnie wraz z p. logopedą omówiły ilustracje a później w formie zabawy wykonywały następujące ćwiczenia języczka  :
* oblizywały górną wargę,
* oblizywały dolna wargę,
* oblizywały językiem usta wokoło.
   Na zakończenia w nagrodę za prawidłowe wykonanie ćwiczeń dzieciaki kolorowały rysunek tematycznie dopasowany do wiersza. Czas zajęć upłynął nam w miłej i wesołej atmosferze.

Więcej…
 
MAŁA PSZCZÓŁKA 12.04.2016

W poniedziałek 11.04.2016r podczas zajęć realizowanych w ramach kontynuacji programu innowacyjnego " Śmieszne Minki" nasi najmłodsi  wychowankowie bawili się przy pogodnej i wesołej piosence pt. " MAŁA PSZCZÓŁKA".
   Maluszki chętnie rozpoczęły zajęcia od ćwiczeń usprawniających aparat mowy. Następnie po wspólnym wysłuchaniu i zapoznaniu się ze słowami piosenki aktywnie uczestniczyły w rozmowie na temat treści piosenki. Odpowiadały na pytania : O kim mowa w piosence? Jaka jest pszczółka: mała czy duża? Co robiła pszczółka? Do czego zbierała miód? Dokąd poleciała z dzbankiem miodu?
   Podczas wspólnego śpiewania dzieci rytmicznie i z uśmiechem na twarzy wyklaskiwały  rytm  piosenki.
   Poprzez zawarte w tekście wyrazy dźwiękonaśladowcze: Bzyk, bzyk, bzyk pszczółka mała .... , maluchy rozwijały mowę oraz usprawniały swój aparat artykulacyjny.

Więcej…
 
RODZICU KOCHANY, POBAW SIE RYMAMI

DRODZY RODZICE I OPIEKUNOWIE
Nasze dzieci często uczą się wierszyków. Zachęcam Państwa serdecznie do wspólnego rymowania z dziećmi. Wykorzystajmy rodzinne spacery do obserwowania otaczającej przyrody i opowiadania o niej. Jeżeli przy wspólnej przechadzce np. w drodze do przedszkola będzie nam towarzyszyło kilka wesołych rymowanek z wyrazami dźwiękonaśladowczymi , nasze skarby będą bardzo szczęśliwe. Do dzieła , Dorośli! Spróbujcie wybrać z dzieckiem rymowankę i nauczcie się jej na pamięć, by wspólnie bawić się na codziennych wyprawach ! POWODZENIA !

DESZCZYK
DESZCZYK KAPIE - KAP, KAP, KAP
JA W KAŁUŻY CHLAPU - CHLAP
KALOSZAMI - SZUR, SZUR, SZUR
BO NIE BOJĘ SIĘ TYCH CHMUR!

RODZINNE PODSKOKI
SKACZE ZAJĄC - KIC, KIC, KIC
SKACZĘ ZA NIM - HUC, HYC, HYC
MAMA ZA MNĄ - HOP, HOP, HOP
TATUŚ GAPA WPADŁ NA PŁOT....

Więcej…
 
Z WIZYTĄU ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

Przed każdymi Świętami Bożego Narodzenia Święty Mikołaj ma zawsze bardzo dużo pracy. Musi odkurzyć swe worki na prezenty (otwieramy szeroko buzię, oblizujemy czubkiem języka podniebienie, a także wewnętrzne powierzchnie lewego i prawego policzka), musi policzyć upominki aby nie zabrakło dla żadnego dziecka (dotykamy czubkiem języka każdego ząbka – na górze i na dole), a także sprawdzić czy kopyta reniferów są dobrze podkute i gotowe do drogi (kląskamy językiem). Gdy Święty Mikołaj już to zrobi, wtedy wygląda raz i drugi przez okno (dwukrotnie wysuwamy szeroki język na zewnątrz buzi) i sprawdza jaka jest pogoda na dworze. Uh! Jest bardzo zimno (brrr – parskamy językiem, prr – parskamy wargami), na niebie setki pięknych gwiazd (dotykamy czubkiem języka podniebienia), a na ziemię spadają wielkie płatki śniegu (czubkiem języka dotykamy za dolnymi zębami). Pora ruszać w drogę. Mikołaj wychodzi z workiem pełnym prezentów (wysuwamy szeroki język na zewnątrz buzi), wsiada do sań (cofamy szeroki język do buzi) i wyrusza w długą podróż (kląskamy językiem). Już słychać dzwonki sań (dzyń-dzyń) i wesoły śmiech Mikołaja (ho-ho-ho, ha-ha-ha), który zjeżdża przez komin (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu ruchem od przodu do tyłu) aby zostawić prezenty pod choinką. Nieraz uda mu się spróbować pysznego ciasta świątecznego (żujemy) i jest ono tak pyszne, że Mikołaj musi zjeść okruszki, które zostały mu na ustach (oblizujemy wargi), na brodzie (wysuwamy język na brodę) i na ząbkach (oblizujemy zęby). Potem rusza w dalszą drogę (kląskanie językiem). Do zobaczenia za rok Święty Mikołaju! (cmokanie wargami – przesyłanie całusków).
Życzę wszystkim miłej zabawy.

 
WITAM PO WAKACJACH

Serdecznie witam naszych przedszkolaków, uczestników terapii logopedycznej w nowym roku szkolnym 2015/16.

  Jak co roku, we wrześnu, wszystkie nasze pięciolatki zostały objęte badaniem logopedycznym mającym na celu wstępną ocenę stanu mowy, wykrycie zaburzeń rozwoju oraz zakwalifikowanie dzieci na zajęcia terapii logopedycznej.
Zajęcia logopedyczne prowadzone w naszym przedszkolu odbywać się będą  indywidualnie a nasze  spotkania rozpoczynamy z dniem 01.10.2015r.

   Harmonogram spotkań wywieszony jest na drzwiach do sali logopedycznej oraz został przekazany wychowawcom grup pięciolatków.

  W związku z tym iż terapia logopedyczna jest realizowana w naszym przedszkolu w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej każdy z rodziców dziecka zakwalifikowanego na terapię otrzyma dokument Informacja Dla Rodziców ( Opiekunów Prawnych) . Dokument ten będzie zawierał informację dotyczącą w jakim dniu i w jakich godzinach dziecko uczestniczy w terapii.
Serdeczne zapraszam zainteresowanych rodziców do udziału w Terapii Logopedycznej ich dziecka
oraz
Na Konsultacje Logopedyczne
w każdą I środę miesiąca w godzinach
12.30 - 13.30

29.09.2015r.

 
ROLA WYRAZÓW DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH W ROZWOJU MOWY DZIECKA

Od urodzenia dzieci z uwagą obserwują otaczający je świat i naśladują to, co uda im się dostrzec . To najlepsza bo całkowicie naturalna metoda stymulowania ich rozwoju oraz nabywania wiedzy i umiejętności. Czego uczymy malucha na początku? Standardowy zestaw pierwszych pytań i odpowiedzi to:,, Jak się nazywasz?’’(z pochodnymi opcjami typu ,,Jak nazywa się mama/tata/siostra/brat/babcia/dziadek?’’), ,,Ile masz lat?’’ , a zaraz potem…- ,,Jak robi kotek?’’ , ,,Jak robi piesek?’’ i oczywiście nie chodzi tu o rozbudowany opis czynności życiowych domowego futrzaka, lecz o naśladowanie wydawanych przez niego dźwięków , czyli  ,,miau ,miau’’ i ,,hau , hau’’.

Do kluczowej pary kot-pies dołączmy od razu odgłosy wydawane przez inne zwierzęta.  Wśród nich zwyczajowo prym wiodą swojskie czworonogi: krowa (,,mu ,mu’’), koza (,,me ,me’’), baran(,,be ,be’’) , świnka (,,chrum  ,chrum’’), a także pszczoła (,,bzzz’’)  oraz ptaki: inyg (,,gul gul’’), gęś(,,gę ,gę’’), kaczka (,,kwa , kwa’’),kogut (,,kukuryku’’), kura (,,ko,ko’’),kurczątko(,,pi ,pi),gołębie (,,gr,gr’’),wróble(,,ćwir, ćwir’’), kukułka (,,kuku’’),sowa(,, hu, hu’’), dzięcioł (,,puk,puk’’), bocian(,,kle,kle’’).

   To świetny materiał dla nas rodziców aby przeprowadzić z naszym maluchem proste zabawy ortofoniczne. Polegać mogą one na wskazywaniu na obrazkach lub na żywo , podczas spaceru, zwierzątko które wydaje konkretny odgłos , bądź też naśladowanie tych dźwięków. Ćwiczenia te służą zarówno rozwijaniu słuchu fonematycznego , jak i doskonaleniu prawidłowego toru oddechowego.

   Świętą zatem rację miały nasze babcie i mamy każąc powtarzać w nieskończoność banalne na pozór ,,miau, miau’’ , hau, hau’’.
21.02.2015r

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 5
infoza.net