Zajęcia dodatkowe
Z matematyką na co dzień - program zajęć z matematyki dla dzieci 5 - letnich realizowany w ramach projektu " Trzylatek z przyszłością " 13.09.2016 r.

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

W ramach projektu " Trzylatek z przyszłością " rozpoczynamy w naszej grupie realizację programu " Z matematyką na co dzień ". Celem programu jest uświadomienie dzieciom, że z matematyką mamy do czynienia na każdym kroku oraz takie kierowanie procesem uczenia się dziecka, aby osiągnęło ono dojrzałość umysłowa i psychiczną do uczenia się matematyki w szkole. Program ponadto zakłada rozbudzenie u dzieci zainteresowania matematyką oraz wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w praktyce.
W programie biorą udział dzieci 5 - letnie z grupy VIII. Zajęcia odbywają sie raz w tygodniu.
Przeprowadzona wstępna diagnoza umiejętności dzieci w zakresie aktywności matematycznej pozwoliła na opracowanie programu dostosowanego do ich poziomu wiedzy i umiejętności. Program zgodny jest z podstawą programową wychowania przedszkolnego

 
LOGOOBRAZKI - 03.04.2017

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Ostatnio na  naszych zajęciach logopedycznych zagościł program koputerowy wydawnictwa KOMLOGO - LOGOOBRAZKI. Cieszy się on u naszych przedszkolaków bardzo dużym zainteresowaniem .  
Logoobrazki to program komputerowy przeznaczony dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Program ten służy dzieciom do kształtowania prawidłowej wymowy ćwiczonych głosek, kształtuje umiejętności spostrzegania takich samych elementów, dzieci ćwiczą logiczne myślenie oraz analizę i syntezę wzrokowo ruchową. Sześciolatki natomiast mogą kształtować umiejętność czytania prostych wyrazów, dodawania i odejmowania ( 0-9), tworzenia skojarzeń, dobierania elementów w kategorie oraz porównywania elementów ( większy, mniejszy równy). Program Logoobrazki został opracowany na bazie ponad 500 obrazków .

 
Piórka, bańki, wiatraczki - rola ćwiczeń oddechowych w terapii logopedycznej - 07.03.2017

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Czym jest oddech?

Oddech inaczej zwany respiracją to czynność fizjologiczna niezbędna do życia i nierozłącznie związana z  prawidłowym mówieniem. Istotne jest aby wdech i wydech przebiegały we właściwy sposób. Podczas wdechu nabieramy tyle powietrza ile potrzebujemy do wypowiedzenia frazy (wyrazu, zdania).
Schemat właściwego oddychania:

WDECH ( szybki i krótki) , nabieramy powietrze nosem - WYDECH ( długi i powolny) wydychamy powietrze ustami .

Jaki jest cel i rola ćwiczeń oddechowych?

Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu oraz zwiększenie pojemności płuc. Ważne jest wydłużenie fazy oddechowej i wyrobienie właściwego dla mowy toru oddechowego. Ćwiczenia oddechowe stosowane w terapii logopedycznej dzieci pomagają zapobiegać wszelkiego rodzaju wadom wymowy i niewłaściwemu ukształtowaniu aparatu artykulacyjnego.

 
Zimowy czas na grupowych zajęciach logopedycznych ( 05.01.2017)

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Biała , mroźna zima zagościła na naszych grupowych zajęciach logopedycznych.
Wspólnie z dziećmi usprawnialiśmy aparat artykulacyjny wykonując rożne ćwiczenia warg, języka i policzków. Omawialiśmy zimowe ilustracje , ćwiczyliśmy słuch fonemowy określając pierwsza lub ostatnia głoskę w zimowych wyrazach np. sanki, górka, śnieg… ; ćwiczyliśmy syntezę i analizę słuchową dzieląc wyrazy na sylaby . Uczyliśmy się zimowej piosenki i wystukiwaliśmy jej rytm. Dzieci odwzorowywały na początku po śladzie a następnie samodzielnie wzór naszej piosenki. Na zakończenie kolorowały do niej  ilustracje.

 
Zestaw ćwiczeń korygujących płaskostopie z wykorzystaniem woreczków i lasek-21.03.2017r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Wykorzystując laski gimnastyczne i woreczki wykonywaliśmy ćwiczenia przeciw płaskostopiu.

 
Doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborem w korygowaniu wad postawy-8.02.2017r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Bardzo lubimy ćwiczyć z różnymi przyborami, dziś były nasze ulubione piłki.

 
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, pośladków i brzucha-3.01.2017r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Dzisięjsze ćwiczenia z kółkami ringo miały na celu wzmocnienie mięśni, które odpowiadają za prawidłową postawę każdego z nas.

 
Zabawy i ćwiczenia ukierunkowane na wyrobienie nawyku prawidłowej postawy-7.12.2016r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Dziś ćwiczyliśmy z laskami gimnastycznymi, wykonywaliśmy wiele ćwiczeń, dzięki którym będziemy miec proste plecy.

 
Ćwiczenia elongacyjne w różnych pozycjach-22.11.2016r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Bardzo ważną rolę w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała mają róznorodne ćwiczenia rozciągające, które przeciwdziałają wadom kręgosłupa.

 
Ćwiczenia i zabawy ogólnorozwojowe-12.10.2016r.

 

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP

Jednym z celów gimnastyki korekcyjnej jest rozwijanie  sprawności  ruchowej oraz kształtowanie i zwiększanie wytrzymałości i siły mięśniowej. Taki charakter miały zajęcia w dniu 12 października, podczas których dzieci bawiły się z piłkami.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 3
infoza.net