
Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
W ramach projektu " Trzylatek z przyszłością " rozpoczynamy w naszej grupie realizację programu " Z matematyką na co dzień ". Celem programu jest uświadomienie dzieciom, że z matematyką mamy do czynienia na każdym kroku oraz takie kierowanie procesem uczenia się dziecka, aby osiągnęło ono dojrzałość umysłowa i psychiczną do uczenia się matematyki w szkole. Program ponadto zakłada rozbudzenie u dzieci zainteresowania matematyką oraz wykształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy matematycznej w praktyce. W programie biorą udział dzieci 5 - letnie z grupy VIII. Zajęcia odbywają sie raz w tygodniu. Przeprowadzona wstępna diagnoza umiejętności dzieci w zakresie aktywności matematycznej pozwoliła na opracowanie programu dostosowanego do ich poziomu wiedzy i umiejętności. Program zgodny jest z podstawą programową wychowania przedszkolnego |

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Ostatnio na naszych zajęciach logopedycznych zagościł program koputerowy wydawnictwa KOMLOGO - LOGOOBRAZKI. Cieszy się on u naszych przedszkolaków bardzo dużym zainteresowaniem . Logoobrazki to program komputerowy przeznaczony dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat. Program ten służy dzieciom do kształtowania prawidłowej wymowy ćwiczonych głosek, kształtuje umiejętności spostrzegania takich samych elementów, dzieci ćwiczą logiczne myślenie oraz analizę i syntezę wzrokowo ruchową. Sześciolatki natomiast mogą kształtować umiejętność czytania prostych wyrazów, dodawania i odejmowania ( 0-9), tworzenia skojarzeń, dobierania elementów w kategorie oraz porównywania elementów ( większy, mniejszy równy). Program Logoobrazki został opracowany na bazie ponad 500 obrazków .
  
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Czym jest oddech? Oddech inaczej zwany respiracją to czynność fizjologiczna niezbędna do życia i nierozłącznie związana z prawidłowym mówieniem. Istotne jest aby wdech i wydech przebiegały we właściwy sposób. Podczas wdechu nabieramy tyle powietrza ile potrzebujemy do wypowiedzenia frazy (wyrazu, zdania). Schemat właściwego oddychania: WDECH ( szybki i krótki) , nabieramy powietrze nosem - WYDECH ( długi i powolny) wydychamy powietrze ustami . Jaki jest cel i rola ćwiczeń oddechowych? Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu oraz zwiększenie pojemności płuc. Ważne jest wydłużenie fazy oddechowej i wyrobienie właściwego dla mowy toru oddechowego. Ćwiczenia oddechowe stosowane w terapii logopedycznej dzieci pomagają zapobiegać wszelkiego rodzaju wadom wymowy i niewłaściwemu ukształtowaniu aparatu artykulacyjnego.
  
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Biała , mroźna zima zagościła na naszych grupowych zajęciach logopedycznych. Wspólnie z dziećmi usprawnialiśmy aparat artykulacyjny wykonując rożne ćwiczenia warg, języka i policzków. Omawialiśmy zimowe ilustracje , ćwiczyliśmy słuch fonemowy określając pierwsza lub ostatnia głoskę w zimowych wyrazach np. sanki, górka, śnieg… ; ćwiczyliśmy syntezę i analizę słuchową dzieląc wyrazy na sylaby . Uczyliśmy się zimowej piosenki i wystukiwaliśmy jej rytm. Dzieci odwzorowywały na początku po śladzie a następnie samodzielnie wzór naszej piosenki. Na zakończenie kolorowały do niej ilustracje.
  
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Wykorzystując laski gimnastyczne i woreczki wykonywaliśmy ćwiczenia przeciw płaskostopiu.





|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Bardzo lubimy ćwiczyć z różnymi przyborami, dziś były nasze ulubione piłki.
    
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Dzisięjsze ćwiczenia z kółkami ringo miały na celu wzmocnienie mięśni, które odpowiadają za prawidłową postawę każdego z nas.
    
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Dziś ćwiczyliśmy z laskami gimnastycznymi, wykonywaliśmy wiele ćwiczeń, dzięki którym będziemy miec proste plecy.
    
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Bardzo ważną rolę w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała mają róznorodne ćwiczenia rozciągające, które przeciwdziałają wadom kręgosłupa.
    
|

Projekt „Trzylatek z przyszłością” realizowany przez Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPOWP
Jednym z celów gimnastyki korekcyjnej jest rozwijanie sprawności ruchowej oraz kształtowanie i zwiększanie wytrzymałości i siły mięśniowej. Taki charakter miały zajęcia w dniu 12 października, podczas których dzieci bawiły się z piłkami.
    
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>
|
Strona 2 z 3 |