|
7 marca 2016 roku nasza grupa wraz z kolegami i koleżankami z grup Vi VI odwiedziła łomżyński Teatr. Pod okiem pani Beaty Antoniuk mogli zgłębiać tajniki wiedzy nt. pracy w tym niezwykłym miejscu. "Bo w teatrze, w teatrze, teatrze, czarodziejskie jest to na co patrzę" - tak mówią słowa przepięknej piosenki. My o ich prawdziwości przekonaliśmy się bardzo szybko. Nasza "przewodniczka" po teatralnych kuluarach i scenie pozwoliła nam siłą wyobraźni "ożywić" przygotowane lalki, kukiełki, jawajki, marionetki itp. rekwizyty. Nie dało się nie zauważyć przejęcia na twarzach dzieci, które dość niespodziewanie stanęły twarzą w twarz z niegdysiejszymi bohaterami łomżyńskiej sceny teatralnej. To bliskie spotkanie przyniosło jeszcze jeden plus - wzbogacenie słownika o kolejny wyraz związany z tematem - czempuryt, a jest to patyk do lalki. Później przyszła kolej na poznanie głównych (oczywiście poza aktorami)"twórców" widowiska teatralnego: reżysera, scenografa i "czarodzieja światła". Podczas naszej wyjazdowej lekcji nie mogło zabraknąć ćwiczeń wymowy - w końcu chodziło o to, by poczuć się choć przez chwilę jak profesjonalista. Nasza wspaniała aktorka - pani Beata - zwróciła uwagę na to, że w pracy aktora ogromne znaczenie ma wyrazista mowa i dykcja. I chyba właśnie dlatego nasze przedszkolaki tak chętnie brały udział w ćwiczeniach artykulacyjnych. Po tak świetnym wstępie, nie pozostało nic innego, jak tylko wejść w role. Jedni byli aktorami, inni reżyserami i scenografami, a jeszcze inni widzami. Każdą z tych funkcji dzieci potraktowały na serio, no może poza Kubą, któremu ciągle było do śmiechu, mimo iż był Józiem Brudasem:) (Tak na marginesie, to wcale mu się nie dziwię, bo tekst był naprawdę śmieszny). Fragment piosenki "Magiczne miejsce" mówi: "gdy dorosnę to może tu wrócę, żeby zagrać na scenie w tej sztuce". Kto wie, może wśród uczestników tej lekcji ukryty jest talent, który w przyszłości zostanie dostrzeżony i wykorzystany właśnie w tym miejscu - Łomżyńskim Teatrze Lalki i Aktora w Łomży?
                              
|