Dla rodziców - ważne informacje
Statut przedszkola

800x600

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif";}

PP14.0110

Statut

Przedszkola Publicznego nr14

w Łomży

Łomża 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

1. Nazwa przedszkola brzmi: Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży.

2. Siedziba przedszkola Publicznego nr 14 znajduje się w Łomży przy ul. Kołłątaja 8.

3. Ustalona nazwa używana jest przez przedszkole w pełnym brzmieniu w pieczęciach i szyldach.

4. Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Łomża.

Nadzór pedagogiczny sprawuje Podlaski Kurator Oświaty.

5. Przedszkole jest jednostką budżetową, której działalność finansowana jest przez Radę Miasta Łomży i rodziców w formie opłat za żywienie dziecka w przedszkolu.

6. Do reprezentowania jednostki oraz podpisywania dokumentów składanych do banku upoważniony jest dyrektor i główny księgowy.

7. Odpowiedzialność za zobowiązania jednostki przyjmuje dyrektor.

§ 2

1. Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży działa na podstawie:

1) Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r Nr 256 poz. 2572. z późniejszymi zmianami) i rozporządzeń wykonawczych tej ustawy. 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2001r. Nr 61, poz.624,z późn. z

3) ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn. zm.)

4) Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009r. Nr 4, poz.17)

5) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. 157, poz. 1240 z późn. zm.)

6) orzeczenia organizacyjnego dnia 23.06.1987r.

7)niniejszego statutu.

§ 3

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

1. Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się na:

1) wspomaganiu i ukierunkowywaniu indywidualnego rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturowym i przyrodniczym,

2) świadczeniu bezpłatnej opieki, wychowania i nauczania w zakresie podstawy programowej,

3) zapewnieniu bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu dziecka w przedszkolu,

4) udzielaniu dzieciom, rodzicom, nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej polegającej w szczególności na:

a) diagnozowaniu rozwoju dziecka i jego środowiska,

b) kierowaniu do specjalistów (psycholog, logopeda) w Poradni

Psychologicznej po okresie obserwacji wstępnej – dotyczy to

w szczególności dzieci 5 i 6 – letnich, a w razie potrzeby dzieci młodszych,

c) prowadzeniu działań wspomagających indywidualny rozwój dziecka z uwzględnieniem jego możliwości, w tym zdolności, oraz w oparciu o zalecenie specjalistów: psychologa, logopedę itp.

d) organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej w formie:

- powołania zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

- zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców,

- warsztatów dla rodziców rady pedagogicznej w celu doskonalenia

umiejętności komunikacyjnych oraz wychowawczych,

prowadzonych przez psychologa, pedagoga lub nauczycieli z

odpowiednim przygotowaniem specjalistycznym,

- porad, konsultacji indywidualnych rodziców z nauczycielami i

specjalistami.

5) organizowaniu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze szczególnym

uwzględnieniem działań wspierających rodzinę dziecka.

6) pomocy psychologiczno – pedagogicznej organizuje dyrektor przedszkola

w porozumieniu z rodzicami, nauczycielami i we współpracy z Poradnią

Psychologiczno – Pedagogiczna oraz poradniami specjalistycznymi,

7) korzystaniu z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest bezpłatne i

dobrowolne,

8) umożliwieniu dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości językowej,

narodowej i religijnej:

a) przedszkole realizuje w ramach planu zajęć naukę religii dla dzieci 6 – letnich, w wymiarze 1 godziny tygodniowo,

b) nauczanie religii organizuje się dla dzieci, których rodzice wyrazili zgodę na piśmie,

c) dzieci nie uczęszczające na lekcje religii pozostają pod opieką nauczyciela grupy lub przechodzą do grupy sąsiedniej,

9) organizowaniu zajęć dodatkowych na życzenie rodziców uwzględnieniem

potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci,

10) stwarzaniu możliwości do podejmowania i prowadzenia działalności

innowacyjnej.

§ 4

1. Realizacja zadań przedszkola polega na :

1) wspomaganiu i ukierunkowywaniu indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem:

a) prowadzenia obserwacji dzieci i diagnozowania ich możliwości rozwojowych, potrzeb i zainteresowań,

b) organizowania sytuacji edukacyjnych dostosowanych do indywidualnego rozwoju dziecka,

c) rozwijania specyficznych cech, uzdolnień i zainteresowań dziecka,

d) stwarzania warunków do kształtowania czynnej postawy wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych,

e) wykorzystania metod twórczych rozwijających aktywność dziecka,

2) zapewnieniu opieki, wychowania i uczenia się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,

3) wspomaganiu rodziny w wychowaniu dziecka przez:

a) pomaganie w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci i podjęcie wczesnej interwencji specjalistycznej,

b) informowanie rodziców zachowaniu i postępach dziecka,

c) współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,

d) pełnienie wobec rodziny funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze,

4) przygotowaniu dziecka do nauki w szkole:

a) nabywanie przez dziecko kompetencji językowych, matematycznych, umiejętności czytania i kreślenia symboli graficznych,

b) podejmowanie działań przygotowujących dziecko do radzenia sobie z trudnościami, właściwego reagowania na sukcesy i porażki,

c) wyrabianie u dziecka pozytywnego stosunku do szkoły.

5) praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego, zawierającego treści podstawy programowej, i programów wzbogacających proces dydaktyczny dopuszczonych do użytku przez dyrektora przedszkola.

6) szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalany jest w programie rozwoju placówki i w planach pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych.

§ 5

1. Sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć w przedszkolu

oraz poza przedszkolem:

1) przyprowadzając dziecko do przedszkola rodzic (prawny opiekun) oddaje dziecko pod opiekę nauczyciela , który od tego momentu ponosi pełną odpowiedzialność za jego bezpieczeństwo,

2) podczas zajęć w przedszkolu opiekę nad dzieckiem sprawują nauczyciele pracujący w tym dniu z grupą,

3) dzieci nieuczęszczające na lekcje religii lub zajęcia dodatkowe, pozostają pod opieką nauczyciela grupy,

4) w grupie najmłodszej zatrudniona jest dodatkowo pomoc nauczyciela, która pomaga nauczycielowi podczas prowadzenia zajęć, pomaga dzieciom w czynnościach samoobsługowych,

5) budynek przedszkola oraz przyległe do niego tereny i urządzenia spełniają ogólne warunki bezpieczeństwa i higieny,

6) w przypadku, gdy pomieszczenie, w którym przebywają dzieci może stworzyć zagrożenie dla bezpieczeństwa dzieci, nauczyciel nie może dopuścić do zajęć lub je przerwać wyprowadzając dzieci oraz bezzwłocznie powiadomić o tym fakcie dyrektora przedszkola,

7) w czasie zajęć poza terenem przedszkola (spacery, wycieczki) zapewniona jest opieka nauczyciela i pomocy nauczyciela tak, aby na każdą osobę dorosłą przypadało nie więcej niż 15 dzieci,

8) w przypadku wycieczki wyjazdowej nadzór nad dziećmi sprawuje nauczyciel, pomoc nauczyciela, rodzice w stosunku jedna osoba dorosła na 10 dzieci,

9) każda wycieczka powinna być wcześniej zgłoszona i uzgodniona z dyrektorem przedszkola,

10) najpóźniej dzień wcześniej o wycieczce powinni być powiadomieni rodzice,

11) za przebieg wycieczki odpowiada osoba posiadająca kurs kierownika wycieczek.

§ 6

1. Zasady przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola:

1) dziecko przyprowadzane jest i odbierane z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnione przez nich osoby zapewniające dziecku pełne bezpieczeństwo,

2) obowiązkiem rodziców jest wypełnianie upoważnień do odbioru dziecka z przedszkola,

3) upoważnienia znajdują się w dokumentacji nauczycieli grup,

4) dziecko osobie upoważnionej może być oddane tylko po okazaniu przez nią dowodu osobistego.

ORGANY PRZEDSZKOLA

§ 7

1. Organami przedszkola są:

1) dyrektor przedszkola

2) rada pedagogiczna

3) rada rodziców.

2. Poszczególne organy działają w oparciu o swoje zadania określone w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. w artykułach 39 – 44 oraz 53 – 54 i regulaminy pracy przez siebie ustalone (załącznik nr 1 i nr 2), które są zgodne z niniejszym statutem.

§ 8

Dyrektor przedszkola:

1. Kieruje działalnością placówki i reprezentuje ja na zewnątrz,

2. Sprawuje opiekę nad dziećmi oraz stwarza warunki do harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne,

3. Sprawuje nadzór pedagogiczny z uwzględnieniem:

1)prac związanych z badaniem jakości pracy przedszkola,

2)wspomaganiem nauczycieli w działaniach mających na celu podnoszenie jakości pracy własnej i przedszkola,

3)dokonywania oceny pracy nauczyciela oraz oceny dorobku zawodowego nauczyciela ubiegającego się o wyższy stopień awansu zawodowego,

4. Przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informuje o działalności przedszkola,

5. Przygotowuje arkusz organizacyjny pracy przedszkola,

6. Pełni rolę przewodniczącego rady pedagogicznej,

7. Przygotowuje i prowadzi stale zebrania rady pedagogicznej,

8. Realizuje uchwały podjęte w ramach kompetencji rady pedagogicznej,

9. Wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonywania uchwały dyrektor zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny,

10. Dysponuje środkami określonymi w planie finansowym przedszkola i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie obsługi administracyjnej, finansowej i gospodarczej przedszkola,

11. Dyrektor ma prawo skreślić dziecko z listy uczęszczających do przedszkola w przypadkach określonych w statucie § 33 ,

12. Pełni funkcję kierownika zakładu dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami;

1) kierowanie polityką kadrowa przedszkola, zatrudnienia i zwolnienia nauczycieli oraz innych pracowników,

2) przyznawanie nagród i wymierzanie kar porządkowych,

3) występowanie z wnioskami w sprawie nagród, odznaczeń i innych wyróżnień po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej,

13. Dopuszcza do użytku w przedszkolu programy autorskie po zasięgnięciu opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, rady pedagogicznej i rady rodziców,

14. Zapewnia pracownikom właściwe warunki pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i ppoż.,

15. Prowadzi dokumentację kancelaryjno – archiwalną i finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami,

16.Prowadzi działania związane z awansem zawodowym nauczycieli zgodnie z procedurą , a w szczególności:

1) zatwierdza plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy,

2) dba o prawidłowy przebieg stażu i prowadzenie dokumentacji,

3) dokonuje oceny dorobku zawodowego nauczyciela ubiegającego się o wyższy stopień awansu zawodowego, za okres stażu,

17. Powołuje i przewodniczy komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela kontraktowego,

18. Uczestniczy w pracach komisji egzaminacyjnej i kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego,

19. Organizuje praktyki pedagogiczne w ramach współpracy ze szkołami wyższymi i zakładami kształcenia nauczycieli,

20. Powiadamia dyrektora szkoły, w obwodzie której mieszka dziecko, o spełnianiu przez dziecko obowiązku, o którym mowa w § 29 p. 4, w tym przedszkolu oraz o zmianach w tym zakresie.

§ 9

Rada pedagogiczna:

1. Rada pedagogiczna jest organem kolegialnym przedszkola.

2. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele pracujący w przedszkolu.

3. Rada pedagogiczna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.

4. Rada pedagogiczna zbiera się na obowiązkowych zebraniach według harmonogramu.

5. Uchwały rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 2/3 liczby jej członków. Nauczycieli obowiązuje zachowanie tajemnicy służbowej dotyczącej uchwał, wniosków i spostrzeżeń z posiedzenia rady. Informacje dotyczące bezpośrednio dziecka mogą być udzielane tylko rodzicom lub prawnym opiekunom dziecka.

6. Do kompetencji rady pedagogicznej należy w szczególności:

1) opracowanie i zatwierdzanie programu rozwoju przedszkola oraz aktywny udział w ewaluacji pracy przedszkola,

2) ustalanie regulaminu swojej działalności,

3) przygotowanie projektu i uchwalanie statutu przedszkola,

4) podejmowanie uchwał w sprawie zmian statutowych przedszkola,

5) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji pedagogicznych, eksperymentów i zajęć autorskich,

6) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,

7) podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia dziecka z listy przedszkola w trakcie roku szkolnego (reguluje w § 33).

8) zatwierdzanie zestawów programów i zestawów podręczników, zgodnie z przepisami Ustawy o Systemie Oświaty.

7. Rada pedagogiczna opiniuje:

1)organizację pracy przedszkola, w tym tygodniowy rozkład zajęć,

2) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

3) propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom czynności dodatkowych w ramach wynagrodzenia zasadniczego,

4) programy autorskie,

5) projekt planu finansowego składanego przez dyrektora placówki;

8. Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora oraz do Kuratorium Oświaty o zbadanie i ocenę działalności przedszkola, dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w placówce.

9. Przedstawiciele rady pedagogicznej biorą udział w pracach komisji konkursowej na stanowisko dyrektora. Wybór przedstawicieli określa regulamin rady pedagogicznej.

§ 10

Rada rodziców:

1. W przedszkolu działa społeczny organ złożony z przedstawicieli rodziców

zwany Radą Rodziców.

2. Rada Rodziców funkcjonuje w oparciu o uchwalony przez siebie regulamin,

który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.

3. Rada Rodziców jest wybierania, co roku podczas zebrań grupowych

rodziców po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych

wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału. Zasady wyboru

Prezydium i Komisji Rewizyjnej określa Regulamin Rady Rodziców

4. Do kompetencji Rady Rodziców należy:

1) występowanie do rady pedagogicznej i dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola;

2) w celu wspierania działalności statutowej placówki gromadzenie funduszy z dowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania funduszy określa regulamin rady rodziców;

3) opiniowanie podjęcia działalności w placówce przez stowarzyszenie lub inną organizację;

4) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu profilaktycznego skierowanego do dzieci, nauczycieli, rodziców;

5) opiniowanie projekt planu finansowego składanego przez dyrektora placówki;

6) opiniowanie pracy nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego.

5. Przedstawiciele Rady Rodziców biorą udział w pracach komisji konkursowej na stanowisko dyrektora. Wybór przedstawicieli określa regulamin Rady Rodziców.

§ 11

Współdziałanie organów przedszkola:

1. Koordynatorem współdziałania poszczególnych organów jest dyrektor przedszkola, który zapewnia każdemu z organów:

1) możliwość swobodnego działania,

2) podejmowanie decyzji w ramach swoich kompetencji.

2. Dyrektor przedszkola zapewnia bieżącą wymianę informacji między organami przedszkola:

1) na posiedzeniach rady pedagogicznej (planowanych i doraźnych),

2) na zebraniach Rady Rodziców,

3) przez podanie informacji na tablicach informacyjnych dla rodziców i nauczycieli,

4) przez kurendy, ogłoszenia, kontakty indywidualne.

§ 12

1. Sposoby rozwiązywania sporów między organami przedszkola:

1) Wszelkie spory miedzy organami przedszkola rozstrzyga dyrektor placówki, uwzględniając zakresy kompetencji tych organów:

a) drogą negocjacji przy współudziale stron miedzy, którymi powstał konflikt,

b) przez powołanie komisji wewnątrzprzedszkolanej z udziałem przedstawicieli organów przedszkola nie będących stroną w sporze,

c) w przypadku braku porozumienie i wyczerpaniu wszystkich sposobów złagodzenia konfliktu, każdy z organów może zwrócić się do wyższych instancji: organu prowadzącego, organu nadzorującego przedszkole lub związków zawodowych, w zależności od treści sporu.

2) Ostateczna decyzja w sporze należy do dyrektora przedszkola.

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

§ 13

Statut przedszkola określa organizację przedszkola, z uwzględnieniem przepisów § 5 – 7.

§ 14

1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań.

2. W przedszkolu można utworzyć grupy międzyoddziałowe.

3. Liczba dzieci w oddziale liczy 25 osób.

4. W oddziale nie może być więcej niż dwoje dzieci niepełnosprawnych.

5. W przypadku zgłoszenia 3 – 5 dzieci niepełnosprawnych, przedszkole w miarę posiadanych możliwości tworzy oddział integracyjny z liczbą wychowanków 15 - 20.

§ 15

1. Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego wybranego z zestawu MEN.

2. Czas zajęć w przedszkolu trwa do 30 minut.

3. W przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe. Organizacja zajęć dodatkowych dostosowana jest do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci i trwa:

1) w grupie dzieci 3 - 4 – letnich – około 15 minut,

2) w grupie dzieci 5 – 6 – letnich – około 30 minut.

4. Zajęcia dodatkowe prowadzone są przez osoby z odpowiednim wykształceniem w oparciu o programy autorskie lub wybrane z zestawu MEN.

5. Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

§ 16

1. Przedszkole jest wielooddziałowe.

2. Wszystkie oddziały mieszczą się w jednym budynku.

3. W przedszkolu jest 8 oddziałów 10 godzinnych.

4. Liczba oddziałów w zależności od potrzeb i możliwości organizacyjnych placówki może ulec zmianie.

5. Do realizacji zadań statutowych przedszkole posiada:

1) 8 sal zajęć,

2) szatnie dla dzieci i personelu,

3) pomieszczenia administracyjno – gospodarcze,

4) plac zabaw.

5) zaplecze kuchenne

6) gabinet logopedyczny i inne sale specjalistyczne

§ 17

1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola, najpóźniej do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący.

2. Arkusz organizacji przedszkola określa: liczbę oddziałów, liczbę dzieci, czas pracy poszczególnych oddziałów, liczbę pracowników przedszkola z podziałem na pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, niepedagogicznych tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną tygodniową i roczną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.

3. W arkuszu organizacji przedszkola podaje się, w podziale na stopnie awansu zawodowego, liczbę nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego, którzy będą mogli przystąpić w danym roku szkolnym do postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych, oraz wskazuje na najbliższe terminy złożenia przez nauczycieli wniosków o podjęcie tych postępowań.

§ 18

1. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia, ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).

2. Ramowy rozkład dnia określa: czas przyprowadzania i odbierania dzieci, godziny posiłków, czas realizacji 5 godzin podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla każdego oddziału.

3. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.

4. Ramowy rozkład dnia może być zmieniony w ciągu roku szkolnego.

5. Organizacja pracy przedszkola uwzględnia leżakowanie dla dzieci 3 – letnich.

§ 19

1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok.

2. Przedszkole czynne jest w godzinach 630 - 1630 w dni robocze od

poniedziałku do piątku.

3. Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej ustalony jest na 5 godzin i realizowany w godzinach 800 – 1300, zgodnie z uchwałą nr

75/XII/11 z dnia 6 lipca 2011r. Rady Miejskiej w Łomży,

4. Podstawa programowa w grupach pięciogodzinnych realizowana jest w

godzinach: 700 - 1200 oraz 1200 – 1700,

5. Wakacyjne terminy przerw w pracy ustala corocznie organ prowadzący.

6. Świadczenia udzielane przez przedszkole są nieodpłatne w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

7. Na terenie przedszkola mogą być organizowane zajęcia dodatkowe finansowane w całości przez rodziców.

8. Przedszkole bezpłatnie użycza lokalu na prowadzenie powyższych zajęć.

9. Zasady organizowania powyższych zajęć określa odrębna procedura.

10. W przedszkolu mogą być organizowane występy grup teatralnych, muzycznych i innych opłacanych przez rodziców.

§ 20

1. Zasady odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu:

1) zasady odpłatności za świadczenia przedszkola realizowane w czasie przekraczającym 5 godzin dziennie przeznaczone na realizację podstawy programowej ustala się zgodnie z bieżącą uchwałą Rady Miejskiej.

2) przedszkole zapewnia odpłatnie dzieciom uczęszczającym trzy posiłki. Zasady odpłatności za korzystanie z wyżywienia i wysokość stawki żywieniowej ustala dyrektor przedszkola zarządzeniem w porozumieniu z organem prowadzącym.

3) W przypadku całkowitej lub częściowej refundacji za żywienie dziecka w przedszkolu przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży dyrektor przedszkola w uzasadnionych przypadkach może zwolnić rodzica z pozostałej opłaty.

4) Czas pobytu dziecka w przedszkolu, zasady korzystania z opieki przedszkolnej, zakres świadczeń oraz wysokość , sposób i terminy pobierania opłat za świadczenia i usługi reguluje uchwała nr 75/XII/11 z dnia 6 lipca Rady Miejskiej i umowa cywilno – prawna

zawarta pomiędzy rodzicami/ opiekunami prawnymi/ a dyrektorem przedszkola.

5) Zmiany w umowie być dokonywane aneksem do umowy lub zarządzeniem dyrektora.

6) Opłaty za przedszkole kwitowane są na kwitariuszach przychodowo – ewidencyjnych opłat, które są drukami ścisłego zarachowania,

§ 21

1. Pracownicy przedszkola mogą korzystać z posiłków za odpłatnością według obowiązującej stawki żywieniowej.

NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PRZEDSZKOLA

§ 22

1. Statut przedszkola określa zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, pracowników tym zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole, z uwzględnieniem przepisów § 23 – 24.

2. W przedszkolu zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi,

3. Zasady zatrudniania pracowników regulują odrębne przepisy.

§ 23

1. W przedszkolu liczącym co najmniej 6 oddziałów lub w którym co najmniej 2 oddziały pracują dłużej niż 10 godzin dziennie, może być utworzone stanowisko wicedyrektora.

2. Dyrektor za zgodą organu prowadzącego, może utworzyć stanowisko wicedyrektora w innych przypadkach niż określone w ust. 1, a także, za zgodą organu prowadzącego, może utworzyć inne stanowiska kierownicze.

§ 24

1. Dyrektor przedszkola powierza każdy oddział opiece:

a) jednego nauczyciela w przypadku 5 – godzinnego czasu pracy oddziału,

b) dwóch nauczycieli w przypadku 10 – godzinnego czasu pracy oddziału.

2. W miarę możliwości organizacyjnych dla zapewnienia ciągłości i skuteczności, pracy wychowawczej i dydaktycznej nauczyciele mogą prowadzić swój oddział przez cztery lata pobytu dziecka w przedszkolu.

§ 25

W przedszkolu, w przypadku utworzenia oddziału integracyjnego dyrektor zatrudnia dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne.

§ 26

Dyrektor przedszkola w porozumieniu z organem prowadzącym może zorganizować nauczanie indywidualne dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego.

§ 27

1. Zadania nauczycieli:

1) Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa powierzonych jej dzieci:

a) sprawowanie opieki nad dzieckiem od chwili przyprowadzenia dziecka do sali przez rodzica, aż po przekazanie dziecka rodzicowi (prawnemu opiekunowi) lub osobie przez nich upoważnionej,

b) prowadzenie zajęć zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny,

c) prowadzenie wycieczek zgodnie z regulującymi to przepisami,

2) Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci polega w szczególności na:

a) zapoznaniu rodziców (prawnych opiekunów) z zadaniami wynikającymi z programu rozwoju przedszkola, rocznego planu pracy, realizowanego programu wychowania przedszkolnego,

b) zapoznaniu rodziców ze statutem przedszkola, a w szczególności celami i zadaniami przedszkola, prawami i obowiązkami rodziców i dzieci, organizacją przedszkola,

c) przekazywaniu rzetelnych informacji dotyczących rozwoju , postępów i zachowania dziecka,

d) udzielaniu pomocy w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka, a w razie potrzeby podjęcie wczesnej interwencji specjalistycznej,

e) udzielaniu porad i wsparcia w sprawach wychowania,

f) przekazywanie informacji o zadaniach, tematach wynikających z planów pracy grupy oraz przewidywanych osiągnięciach dzieci,

g) uwzględnianie oczekiwań dotyczących ich udziału w życiu grupy i przedszkola,

h) uczestniczenie w edukacji prowadzonej przez przedszkole dla rodziców, konsultacjach indywidualnych, zebraniach, warsztatach, imprezach i uroczystościach,

i) tworzenie życzliwej atmosfery oraz zachowaniu dyskrecji podczas kontaktów indywidualnych,

3) Planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo dydaktycznej oraz odpowiadanie za jej jakość:

a) systematyczne planowanie działań wychowawczo – dydaktycznych z uwzględnieniem celów wychowania i nauczania, osiągnięć dzieci, misji i wizji przedszkola,

b) weryfikacja planów poprzez monitorowanie i ewaluacje własnych działań edukacyjnych i postępów dzieci,

c) dążenie do osiągnięcia przez dzieci kompetencji kluczowych,

d) organizowanie i prowadzenie pracy w powierzonym oddziale opartej na pełnej znajomości dzieci i ich środowiska rodzinnego,

e) projektowanie sytuacji edukacyjnych dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci, zainteresowań i zdolności,

f) stosowanie twórczych i aktywizujących metod pracy,

g) wychowanie dzieci w atmosferze akceptacji, szacunku dla samego siebie i drugiego człowieka oraz otaczającej przyrody,

h) wspieranie rozwoju aktywności poznawczej dzieci nastawionej na poznanie samego siebie, otaczającej rzeczywistości społeczno – kulturowej pracowników przyrodniczej,

i) dokumentowanie prowadzonych zajęć w dzienniku,

j) współdziałanie z nauczycielami oraz pracownikami obsługi celem skoordynowania oddziaływań wychowawczo – dydaktycznych i opiekuńczych,

k) realizacja zadań wynikających z programu rozwoju przedszkola,

l) włączanie się w działalność związaną z podnoszeniem jakości pracy placówki,

4) Prowadzenie i dokumentowanie obserwacji pedagogicznej,

a) przeprowadzanie w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe jest rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej, analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole,

b) przygotowanie do dnia 30 kwietnia danego roku szkolnego informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole dla dzieci 5 – letnich, a do końca roku szkolnego 2011/2012 również dla dzieci 6 – letnich.

c) diagnozowanie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie obserwacji wstępnej i okresowej,

d) obserwacji okresowej wymagają dzieci wymagające pracy wspomagającej,

e) narzędziem do dokumentowania obserwacji jest „Karta obserwacji” opracowana i modyfikowana według potrzeb poszczególnych grup wiekowych,

f) wyniki obserwacji wykorzystywane są do ustalania kierunku dalszej pracy z dzieckiem,

g) praca z dziećmi wymagającymi wspomagania rozwoju prowadzona jest w grupie o takim samym kierunku oddziaływań, z uwzględnieniem ich indywidualnych możliwości,

h) przedszkole prowadzi prace z dzieckiem zdolnym,

i) praca wspomagająca i z dzieckiem zdolnym jest dokumentowana,

5) Współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno – pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną:

a) współpraca z zespołem ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

b) kierowanie do specjalistów w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, a zgodą rodziców (prawnych opiekunów) – (dzieci 6 – letnie, a w razie potrzeby również dzieci młodsze) wraz z opinią nauczyciela dotycząca spostrzeżeń o zachowaniu dziecka, w celu uzyskania ewentualnych wskazówek do dalszej pracy,

c) kierowanie w razie potrzeby do innych specjalistów: okulista, laryngolog, foniatra itp.,

d) organizowanie badań mowy i wymowy dzieci,

e) organizowanie zajęć logopedycznych, terapeutycznych i gimnastyki korekcyjnej dla dzieci,

f) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w celu udzielanie pomocy i wsparcia dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji,

g) zapraszanie specjalistów na zebrania z rodzicami,

h) realizacja programów prozdrowotnych i przeciw patologiom przy współpracy z SANEPID, Policją, Urzędem Miasta oraz Stowarzyszeniem „Pomocy Dzieciom”,

2. Zadania członków zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej:

1) rozpoznawanie możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci, w tym predyspozycji i uzdolnień,

2) określanie form i sposobów udzielania dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej, odpowiednio do dokonanego rozpoznania,

3) dokonywanie okresowej oceny efektywności pomocy udzielanej dzieciom, w tym efektywności prowadzonych zajęć specjalistycznych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i innych zajęć, stosownie do potrzeb,

4) przedstawienie wniosków i zaleceń do dalszej pracy z dzieckiem,

5) opracowanie i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych,

6) opracowanie i wdrażanie planów działań wspierających dzieci, mających opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej,

7) podejmowanie działań wychowawczych i opiekuńczych, w tym rozwiązywanie problemów wychowawczych,

8) organizowanie, koordynowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla wychowanków, ich rodziców i nauczycieli,

9) podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych wobec wychowanków, rodziców i nauczycieli,

10) wspieranie rodziców w innych działaniach wyrównujących szanse edukacyjne dzieci,

11) współpracowanie z instytucjami wspierającymi planowanie i realizację zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

§ 28

1. Formy współdziałania pracowników z rodzicami:

1) Nauczyciele i rodzice (opiekunowie prawni) dziecka współdziałają

ze sobą w celu określenia drogi jego indywidualnego rozwoju oraz

skutecznego oddziaływania wychowawczego poprzez:

a) zebrania ogólne 1 – 2 razy w roku,

b) zebrania grupowe 1- 2 razy w roku,

c) zajęcia otwarte dla rodziców – co najmniej 1 raz w roku,

d) uroczystości przedszkolne, imprezy okolicznościowe, festyny – według kalendarza imprez,

e) konsultacje i rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielem lub specjalistą,

f) kącik dla rodziców,

g) gazetki informacyjne: grupowe i ogólno przedszkolne,

h) zajęcia adaptacyjne,

i) dni otwarte,

j) skrzynka wniosków,

§ 29

1. Obowiązki rodziców:

1) przestrzeganie niniejszego statutu,

2) przestrzeganie regulaminu przedszkola,

3) wypełnianie upoważnień do odbioru dziecka z przedszkola,

4) przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola osobiście lub przez upoważnioną osobę zapewniającą dziecku bezpieczeństwo,

5) przyprowadzanie i odbieranie dziecka w godzinach pracy przedszkola,

6) terminowe uiszczanie opłat za pobyt dziecka w przedszkolu,

7) informowanie o dłuższej nieobecności dziecka,

8) przyprowadzanie do przedszkola zdrowego i czystego dziecka,

9) bezzwłoczne informowanie przedszkola o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych dziecka,

10) współdziałanie z przedszkolem w realizacji jego zadań,

11) zapoznawanie się z informacjami zamieszczanymi na tablicy informacyjnej,

12) troszczenie się o zdrowie dziecka i jego harmonijny rozwój, oraz przygotowanie do życia w społeczeństwie,

13) zapewnienie dziecku 5 i 6 – letniemu do regularnego uczęszczania na zajęcia do przedszkola.

§ 30

1. Zadania pracowników administracji i obsługi:

1) Intendent ½ etatu:

a) zbieranie odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu i wyżywienie,

b) współudział w sporządzaniu jadłospisów tygodniowych,

c) nadzorowanie sporządzania posiłków i ich wydawania,

d) zaopatrywanie przedszkola w żywność, sprzęt, środki czystości,

e) prowadzenie magazynów żywnościowych oraz dbanie o ich higienę,

f) prowadzenie dokumentacji zgodnie z przepisami HACCP,

g) załatwianie spraw związanych z działalnością finansową wobec organu prowadzącego,

h) wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy w placówce,

2) Pomoc administracyjna ½ etatu:

a) prowadzenie książki korespondencyjnej, rejestrowanie pism wychodzących i przychodzących,

b) rozdzielanie pracownikom korespondencji przychodzącej,

c) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy, rejestru wyjść służbowych i prywatnych oraz list obecności pracowników,

d) prowadzenie list obecności stażystów,

e) prowadzenie ewidencji nieobecności dzieci ,

f) wystawianie zaświadczeń dotyczących dzieci przedszkolnych,

g) współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

h) prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania oraz ich inwentaryzacja,

i) prowadzenie kartotek odzieży ochronnej pracowników administracji i obsługi przedszkola,

j) pisanie oraz przepisywanie pism zleconych przez dyrektora,

k) obsługa urządzeń biurowych, udzielanie informacji telefonicznej,

3) Kucharz:

a) przyrządzanie racjonalnych posiłków,

b) prowadzenie magazynu podręcznego,

c) współudział w ustalaniu jadłospisu,

d) codzienne wykonywanie próbek żywieniowych,

e) dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy,

f) wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki,

4) Pomoc kuchenna:

a) pomaganie kucharce w przyrządzaniu posiłków,

b) dbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy,

c) wykonywanie zleconych przez kucharkę czynności,

d) wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki,

5) Pomoc nauczyciela:

a) wykonywanie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków poleconych przez nauczyciela danego oddziału oraz innych wynikających z rozkładu dnia:

a. pomoc w opiece nad dziećmi podczas zajęć, zabaw i pobytu na powietrzu,

b. pomoc w rozbieraniu i ubieraniu dzieci przed i po leżakowaniu lub wyjściem na spacer,

c. pomoc w karmieniu dzieci,

d. podawanie dla dzieci posiłków

b) rozkładanie i sprzątanie leżaków,

c) utrzymywanie czystości w pomieszczeniach przydzielonych,

d) opiekowanie się powierzonym mieniem,

e) dbanie o bezpieczeństwo swoje, dzieci i całej społeczności przedszkola,

f) wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki,

6) Robotnik gospodarczy:

a) utrzymywanie czystości i porządku na powierzonym odcinku pracy,

b) dbanie o stan urządzeń technicznych przedszkolu i w ogrodzie,

c) wykonywanie bieżących napraw,

d) wykonywanie prac ogrodniczych na terenie przedszkola,

e) dbanie o estetykę otoczenia przedszkola,

f) wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora wynikających z organizacji pracy placówki.

7) KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE - GŁÓWNY KSIĘGOWY
a) obsługa finansowo – księgowa Przedszkola Publicznego Nr 14
b) prowadzenia rachunkowości jednostki oraz wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
c) realizację zadań w zakresie rachunkowości podatkowej, ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
d) sporządzanie planów i sprawozdań finansowych jednostki budżetowej,
e) dokonywanie przelewów drogą elektroniczną.
8 ) STANOWISKO URZĘDNICZE - SAMODZIELNY REFERENT
a) prowadzenie ewidencji wynagrodzeń pracowników  Przedszkola Publicznego Nr 14
b) sporządzanie list płac dla pracowników,
c) rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i podatków,
d) naliczanie zasiłków,
e) wystawianie zaświadczeń.

11. Szczegółowy zakres obowiązków w/w pracowników ustala dyrektor przedszkola i znajdują się one w aktach kancelaryjnych.

WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA

§ 31

1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat z zastrzeżeniem

ust. 2 i 3.

2. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniana obowiązku szkolnego,

może uczęszczać do przedszkola nie dłużej niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.

3. W szczególnie uzasadnionym przypadku dyrektor przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2 lata.

4. Dziecko 6 – letnie jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu.

5. Obowiązek, o którym mowa w p.4, rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat. W przypadku dziecka, o którym mowa w p. 2 , obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko rozpocznie spełnianie obowiązku szkolnego.

6. Dziecko 5 – letnie ma obowiązek do rocznego przygotowania przedszkolnego.

7. Do przedszkola mogą być przyjęte dzieci niepełnosprawne po przedłożeniu opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej określającej poziom rozwoju psychofizycznego oraz stan zdrowia.

8. Dzieci nie będące obywatelami polskimi mogą korzystać z opieki przedszkolnej na warunkach dotyczących obywateli polskich.

§ 32

1. Zasady rekrutacji dzieci do przedszkola.

1) Do przedszkola przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze gminy Miasta Łomża.

2) W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w pkt. 1, niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria ustawowe:

a) wielodzietność rodziny kandydata;

b) niepełnosprawność kandydata;

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

3) Kryteria, o których mowa w pkt. 2, mają jednakową wartość.

4) W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania są brane pod uwagę dodatkowe kryteria określone przez dyrektora placówki w uzgodnieniu z Prezydentem Miasta Łomża. Dodatkowe kryteria mają określoną liczbę punktów o różnej wartości do potwierdzenia których opracowano niezbędne dokumenty.

5) W przypadku uzyskania przez kandydatów tej samej ilości punktów powołana zarządzeniem dyrektora komisja rekrutacyjna ustala dodatkowe kryteria przyjęć i przeprowadza trzeci etap rekrutacji.

6) Kandydaci zamieszkali poza obszarem danej gminy mogą być przyjęci do przedszkola na terenie gminy Miasta Łomża, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego zgodnie z pkt. 1–5, przedszkole dysponuje wolnymi miejscami. W przypadku większej liczby kandydatów zamieszkałych poza obszarem danej gminy przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.

7) Dzieci niebędące obywatelami polskimi są przyjmowane do przedszkola

na warunkach i w trybie dotyczącym obywateli polskich.

§ 33

1. Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji

Praw Dziecka, a w szczególności:

1) właściwie zorganizowanej opieki, wychowania i procesu dydaktycznego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,

2) swobodnego rozwoju zgodnie z indywidualnymi możliwościami, potrzebami, zainteresowaniami i zdolnościami,

3) przebywania w bezpiecznych i higienicznych warunkach zarówno w budynku, jak i poza nim,

4) do radości i zabaw oraz wyboru towarzyszy zabaw,

5) szacunku dla wszystkich jego potrzeb,

6) życzliwego, podmiotowego traktowania,

7) ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej,

8) opieki, ochrony i poszanowania jego godności osobistej,

9) akceptacji jego osoby,

10) swobodnego wyrażania myśli, opinii i sądów,

11) nauki i regulowania własnych potrzeb,

12) snu i wypoczynku,

13) badania, eksperymentowania, poszukiwań i błędów.

§ 34

1. Do obowiązków dziecka w przedszkolu należy:

1) szanowanie siebie i innych,

2) przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa i postępowania w kontaktach z rówieśnikami,

3) szanowanie sprzętów i zabawek,

4) uczestniczenie w pracach porządkowych samoobsługowych,

5) kulturalne zwracanie się do rówieśników i dorosłych,

6) współdziałanie z nauczycielem w procesie wychowania i nauczania.

§ 35

1. Dyrektor może skreślić dziecko z listy przyjętych do przedszkola w przypadku:

1) nieusprawiedliwionej nieobecności w przedszkolu powyżej miesiąca,

2) zaleganie z odpłatnością powyżej miesiąca,

3) ze względu na zachowanie dziecka uniemożliwiające zapewnienie jemu i innym dzieciom bezpieczeństwa i niepodjęcie przez rodziców współpracy zmierzającej do rozwiązania problemu (np. podjęcia terapii) lub, gdy wykorzystane zostały wszelkie możliwości zmiany tej sytuacji.

2. Skreślenie z listy wychowanków nie dotyczy dziecka odbywającego

roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne.

§ 36

1. W przedszkolu działa od 2002r. Stowarzyszenie „Pomocy Dzieciom” , które prowadzi swoją działalność charytatywną rzecz dzieci z wadami rozwojowymi, oraz z rodzin niewydolnych wychowawczo. Szczegółowe cele i zadania są zapisane w statucie stowarzyszenia §7, 8.

2. Członkami wyżej wymienionego Stowarzyszenia są nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi przedszkola oraz rodzice uczęszczających do placówki dzieci.

3. Przedszkole współpracuje z Stowarzyszeniem na rzecz dzieci i ich rozwoju poprzez:

1) prowadzenie zajęć logopedyczno- terapeutycznych

2) prowadzenie ćwiczeń z gimnastyki korekcyjnej

3) realizowanie programów profilaktycznych

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 37

1.Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

2.Zasady gospodarki finansowej przedszkola określają odrębne przepisy.

§ 38

Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej – nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi i administracji oraz dzieci.

§ 39

Statut Przedszkola Publicznego Nr 14 w Łomży znajduje się do wglądu w gabinecie dyrektora i na stronie WWW przedszkola.

§ 40

1. Wszelkie zmiany w statucie mogą być dokonywane tylko w trybie przewidywanym dla jego uchwalenia.

2. Organem kompetentnym do uchwalenia zmian w statucie Przedszkola Publicznego Nr 14 w Łomży jest Rada Pedagogiczna.

3. Nowelizacja statutu następuje w formie uchwały.

§ 41

Traci moc statut z 2011roku.

§ 42

Tekst jednolity statutu wchodzi w życie z dniem uchwalenia

Data uchwalenia 28.01.2014r.

Dyrektor przedszkola

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 4
infoza.net